Monday, November 10, 2008

...iSteri n iBu miThaLi...

rutin aku setiap hari...well...aku taula uolls pong maybe cam aku gak...tapi ari nih nk creta sketla rutin aku setiap hari 'bekerja'(hari coti dikecualikan okayyy) ;P...bangun kui 5.30 pg...masak moi utk bekal aleeya n masak lauk utk hubby mkn tengahari...lauk tu hubby takla paksa suruh masak...tapi dh alang2 nk tercongok tggu moi aleeya masak lehla aku masak skali kan...so skarang nih hubby dh jarang beli makanan kedai...sbb dia tau bini dia dh masak dgn penuh kasih syg g kat umah...kuikuikui...
menu ari nih sambal tumis sotong n ikan goreng...for my lil princess moi ayam...kelmarin daging...kena tukau2 gak nanti cemuihla plak kan...dulu aku buat moi sampai penuh tupperware ijooo tuh...tapi skrang nih dia dh mkn mcm2...so aku bg 1/2 sajork...musti habisla...kang membazir plak kan kalau byk2 kan...

p/s: aleeya mmg dh leh mkn nasi biasa...tapi org ngasuh aleeya suruh buat gak...so menurut perintah sajork...;P...tapi aku rebus moi tak kasik hancuq sgt...agak2 sajork...rasanya bln dpn ibu tak yah bekal aleeya dh kot...ibu bekal duit udah ler...hiks...

3 comments:

Aleeya said...

masyaallah byknye makanan he he, rajin ko masak...

Mama Mya said...

wah rajinnye macak.. pergghh kelaparan lak nengok..

re = nak dansa ngan cik mya ke boley2 bila tue hehehe
resepi yer :-
kek Butter Pelangi
Bahan A
250gm butter
40gm majerin
210gm gula kastor/halus

Bahan B
260gm tepung gandum
1 sudu teh baking powder (ayak bersama tepung)
80 ml susu segar/ fresh milk
pewarna merah dah hijau
coklat emulco

cara2:-
pukul butter, majerin dan gula hingga kembang, masukkan telur satu persatu dan pukul lagi, masukkan tepung yg di ayak di selang seli ngan susu, kacau rata dan bahagi kan kepada 3 bahagian, warnakan 3 bahagian dan tinggalkan 1 bahagian tanpa warna, masukkan adunan warna berselang seling kedalam acuan yg dilapik kertas minyk.. bakar dalam suhu 180'c selama 50-60 minit..

hehehe jgn nengok kek saya tue coz saya dah kurangkan bahan2 hehehe.. dah wat pos maii sini sikit yer hiks

Mama Mya said...

salam ibu aleeya anda telah di tag sila ke blog saya hehehe

Related Posts with Thumbnails