Tuesday, June 24, 2008

...Mr M@mA..

minggu ni startla aku jadi MR MAMA...hukhuk...kui 5.30 pg dah bangun utk masak...almaklumla hubby kan kena 'berpantang' kat umah...so time rehat aku nih tak dan nk blik antaq lauk...so mau tak mau aku kena sacrifice bangun awai utk masak...fuh sungguh mencabar rasanya...pastu masak moi aleeya utk antaq skali kat org ngasuh dia...pas masak mandi...solat subuh...then tukaq pampers aleeya...siap2 pakai bju n etc...angkut brg aleeya yg mmg byk ke dlm keta...kui 710 slalunya dh siap smua...trus gerak antaq aleeya...sampai opis dlm kui 730(pekerja cemerlang weh...)abis keja kui 500...gerak amik aleeya dulu...balik rest dlm 1/2 jam mandi2 n then solat aso...kalu mood aleeya elok leh trus masak,kalau tak terpaksa berkepit dgn dia tgk tv...pastu trus masuk dapo masak apa yg patut...lepas makan n solat maghrib bg aleeya tido....(kalau tak tido pun paksa gak...hiks)kui 900 iron baju/lipat kain/basuh kain/sidai kain...1030 siap beg aleeya...1100 solat n zzzzzzzz....weh mcm gerun tak????letih rasanya...dulu time hubby sihat bley gak dia tolong2 apa yang patut...so skarang akula segalanya...hubby pun slalu kata 'kesian sue...kena buat smua...kalaula bley tukar kan senang...'(ikhlas ke tak tu????hehehe ;P aku tak kisah smua tu sblm ni pun mmg buat cuma takla aku masak pepagi...tapi ada hikmah jugak time minyak nek nih...aku bawak bekalla mai keja...'sep' dah duit mkn aku...ahaks...lepas nih bley p shopping sakanla...(bla taun duit nk ckp pun aku tatau...hiks...;P)tu yg Pak Lah marah sgt tuh...dah bley jimat duit p perabih kot len plak...apa nk jadi kan...aku pun tak paham...*5%2$#?>...merungutla tuh...

No comments:

Related Posts with Thumbnails