Thursday, April 16, 2009

...h@ti Yg TerLuka...

hukhukhuk...tajuk pon dh mengambarkan apa yg aku nk kongsi kat sini...utk makluman yg kesekian kali umah baru aku dh dpt oc dlm last week...Alhamdulillah...1 penantian dh berlalu....skrang nih aku tatau nk buat mcmana...aku nih bukannya jenis kaki maki hamun dan baran orgnya...chewahhhhh sempat angkat diri sendirik...hahaha...tapi klau menyebabkn kesabaran aku nih dh sampai tahap maksimum rsnya aku perlu bertindak jugak...huhu...alkisahnya...aku yg sememangnya tak pernah ada pengalaman dlm hal membli umah sudah membuat keputusan yg sememngnya aku kesali...
yang pertama....aku tak siasat dulu pemaju yg buat umah itu...(dulu sememangnya ''tip top'' tapi setelah diambil alih oleh anak dia dh jadi ntah apa2...
yang kedua...bulan 7 nih genap aku bli umah tu 3 thn...rsnya dh lama sgt aku menunggu... ;(
yang ketiga...aku buat penambahan(renovate) dgn ambik developer tu jugak...aku bayar RM 6,000 utk penambahan toilet di dlm bilik utama...duit tu kami kluar duit poket sendirik...huhuhu...tapi yg amat aku geram skali...jnji tinggai janji...''depa'' kt lepas dpt oc trus nk buat toilet tuh...tapi aku p tgk tak dk apa yg berubah...dh dkt 2mggu berlalu...alasan yg depa'' bg sggh aku tak bleh trima...kata ''depa'' pekerja tak dk...smua dh blik sbb dh tamat tempoh permit...rsnya org bodoh pon berpk 2kali...takkan ''depa'' tatau pekerja dh tamat tempoh...takkan yg tu pon nk kita ajaq kan...kalau dh tau nk ujan takkan nk biaq kain tak dikutip????bukan tak pernah ada pengalaman...projek ''depa'' byk...mungkin sbb dh terlampau kaya kot depa bleh buat endah tak endah...tapi bg mcm aku yg tak brapa ''kaya'' nih mmg aku kesah...huhuu...ada jugak membe2 yg bli kat taman yg sama ajak ambil tindakan...(hehehe nk panggil karam sing wallia)
mungkin inilah dugaan n pengajaran kalau nk bli umah...insyaAllah kalau ada rezeki lebih tringin jugak kami nk bli umah yg lebih selesa...tapi utk skrang nih cukupla dgn adanya umah sendiri...aku harap minggu depan ada perkembangan yg positif...amiiiin...walaupun umah aku tuh bukan umah banglow tapi kami bli umah tuh dgn hasil titik peluh kami...(berpeluh ker asek dok dlm aircond jerk...hehehehe...) mungkin ada hikmah disebaliknya...amiiiiiiiiiin... ;(

p/s: bg yg umah tebengkalai lagila sedih kan...aku AMAT paham prasaan depa...huhuhu...

1 comment:

mama mya said...

kalau saya pun naik hangin satu badan.. dulu saya beli umah lewat 1/2 tahun jek tue pun ari2 saya call pemaju n marah2 dorang hahaha.. then after 1 year beli dah dapat duduk..

mungkin ada hikmah disebaliknya... sabar yer..

re = oo 8tv yer.. tapi kalau x nengok dari mula sure x syiok kan :)

Related Posts with Thumbnails